לא חייב להשקיע מיליון שקל!!!

אני רוצה לדבר איתך על נכס מסוג אחר  – נכס דיגיטלי

הרעיון די דומה להשקעה בנכס פיסי (דירה להשקעה) ואפילו אפשר להרוויח סכומים דומים, אך סכום ההשקעה ורמת הסיכון קטנים בצורה משמעותית. שנרחיב קצת יותר על המשמעות של נכס דיגיטלי?! 

נכס דיגיטלי הוא אתר אינטרנט בעל מודל עסקי ברור שמטרתו לייצר רווח. ישנם בשוק מודלים רבים של נכסים דיגיטליים ביניהם: חנויות אינטרנטית, דרופ-שיפינג, פורטלים (על בסיס פרסום) ועוד… 

אתר אינטרנט שמתחוזק בצורה שוטפת, מושקע בו תהליך קידום, נבנה מסביבו ערוצי שיווק נוספים הקשורים אליו באופן ישיר (כמו רשתות חברתיות) וצובר וותק הופך לנכס!

ככל שיש לנכס יותר וותק (גיל הדומיין) ,חשיפה (כמות גולשים), ציון איכות (גוגל מדרג אתרים), דירוגים במנועי החיפוש (מיקומים בדפים ראשונים) וכן פרמטרים נוספים כך הוא שווה יותר. 

איך נהפוך נכס דיגיטלי למניב?!

שיווק שותפים: הוא מודל עסקי שבו עסק יוצר שותפות עם משווק שותפים כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלו. השותף מקבל עמלה על כל פעולה אותה מבצע לקוח שהביא אל אתר העסק, כגון קניית סחורה, מילוי טופסי הרשמה באתר, צפייה בכמות מסוימת של דפים, וכדומה.
שטח פרסום ADSENSE: גוגל מאפשר לבעלי אתרים להטמיע שטח פרסום (נקרא "רשת התוכן") בו הוא יציג פרסומות רלוונטיות לתחום בו האתר עוסק. בכל פעם שמישהו לוחץ על פרסומת גוגל מרוויחה, אך מאחר וזה קרה בתוך הנכס שלכם גוגל תתחלק אתכם ברווחים! 

ללא שירות

הספק מטפל בשירות לקוחות, אנחנו רק ממליצים ומתוגמלים על פעולה

בלי הפצה

מוצרים דיגיטליים \ פיסיים נשלחים ישירות ללקוח ע"י המוכר

עד 75% עמלה

אחוז העמלה משתנה בהתאם לסוג המוצר, השוק ותוכנית השותף

מגוון אפשרויות

שיטת קידום זו מפותחת בעולם ולכן יש מגוון מוצרים כמעט בכל נישה

מחזור השוק הממוצע של ענף ה affiliate marketing בעולם צפוי להגיע ל-21.7 מיליארד דולר בשנת 2023, עלייה של 11.2% לעומת שנת 2022. צמיחה זו נובעת ממספר גורמים, כולל הגידול בשימוש במדיה החברתית, העלייה בפופולריות של קניות מקוונות והתפתחויות טכנולוגיות חדשות.

על פי נתוני Statista, ענף ה affiliate marketing צפוי לצמוח בקצב שנתי מורכב (CAGR) של 10.2% בין השנים 2023 ל-2028. צמיחה זו תגיע לכ-31.2 מיליארד דולר בשנת 2028.

הגידול בשימוש במדיה החברתית הוא אחד הגורמים העיקריים לצמיחה של ענף ה affiliate marketing. רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר מספקות פלטפורמות יעילות עבור שותפים להפנות לקוחות לעסקים.

העלייה בפופולריות של קניות מקוונות היא גורם נוסף לצמיחה של ענף ה affiliate marketing. קניות מקוונות הן דרך נוחה וזולה עבור לקוחות לקנות מוצרים ושירותים, והן מספקות הזדמנויות רבות לשותפים להרוויח עמלות.

התפתחויות טכנולוגיות חדשות, כגון בינה מלאכותית ו-Machine Learning, גם הן מקדמות את הצמיחה של ענף ה affiliate marketing. טכנולוגיות אלו מאפשרות לשותפים להבין טוב יותר את הלקוחות שלהם ולייצר תוכן ומודעות ממוקדות יותר.

נדבר קצת על התהליך

שלב 1 - מחקר שוק

באיזה תחום שווה להשקיע? מה גודל השוק? כמה אנשים מחפשים? איך אנשים מחפשים? מי המתחרים שלנו? מה הם מציעים? 

בחודש הראשון של בניית הנכס הדיגיטלי אנחנו נתמקד אך ורק בתכנון ומחקר. נבחן שווקים שונים, נתעמק בנתונים אנליטיים ונחפש אחר שוק פוטנציאלי בו נתמקד במטרה להקים נכס דיגיטלי מניב. 

בסיום שלב המחקר תהיה לנו תוכנית עבודה מסודרת שתסייע לנו לקדם בצורה טובה ויעילה הרבה יותר את השלב הבא של התהליך…

שלב 2: הקמת נכס ראשי

אחרי שביצענו מחקר מקדים תהליך הקמת הנכס יהיה יעיל ומהיר יותר, הדבר דומה לבנייה של בית אחרי שיש כבר תוכנית מהאדריכל. 

בהשלמת שלב זה יהיה לנו נכס אינטרנטי מעוצב, מלא בתכנים מקוריים, מוצרים ושירותים רלוונטיים שיכולים לספק פתרונות בשוק הרלוונטי….

שלב 3: השבחת הנכס

כי לחזק את הנכס מול מנועי החיפוש אנו מתמקדים ב-2 אפיקים עיקריים: 

באופן מקביל אנחנו גם מחזקים את האתר עצמו ומעשירים אותו וגם מחזקים אותו "מבחוץ". אנו למעשה מחזקים את הנוכחות הדיגיטלית על ידי קישור מאתרים אחרים אשר "מצביעים" אל הנכס ומחזקים אותו. 

זה השלב הארוך ביותר בתהליך והוא דורש סבלנות, מיקוד והמון התמדה. 

השבחת נכס דיגיטלי

אסטרטגית קידום?

המשמעות של קידום אורגני הוא ביצוע פעולות בדיגיטל שמחזקות את הנכס הדיגיטלי, מייצרות חשיפה באפיקים שונים ומסייעים בקידום הנכס בביטוי מפתח שונים בגוגל. תהליך הקידום דומה לשתילה על עץ קטן באדמה, במהלך קידום אורגני אנו עובדים על חיזוק השורשים של העץ בכדי שיוכל לגדול בצורה בריאה. 

נכון שאפשר באמצעות קמפיין פרסום להגיע בצורה מהירה לקהל, אבל אנחנו לא רוצים לשלם על כל קליק / חשיפה. בשיטה זו החשיפה תמיד תהיה תלויה בהוצאה קבועה של פרסום בלעדיה אין שום קיימות לנכס הדיגיטלי (מכבים את הפרסום אף אחד לא נחשף). 

תהליך של קידום אורגני לוקח יותר זמן אך הצמיחה שלו היא הדרגתית באופן די קבוע (כל עוד מתחזקים את הקידום כמובן). 

כך זה נראה...

מודל קידום נכס דיגיטלי
מודל קידום נכס דיגיטלי

הסיפור האישי שלי

את הדרך שלי שעולם הדיגיטל התחלתי לפני קצת יותר מ-17 שנה כשחזרתי מטיול אחרי צבא. אחרי שהבנתי שאני אוהב את עולם השיווק (למדתי גם בתיכון מגמת שיווק) חיפשתי אחר תחום שיכול לעניין ולאתגר אותי. 

לשמחתי זיהיתי את המגמה!

אחרי שחיפשתי תחומי לימוד שונים נחשפתי לעולם השיווק הדיגיטלי והחלטתי שזה הולך הדבר שאתמקד בו, זיהיתי פונציאל גדול ולשמחתי הצלחתי לראות שזה העתיד של עולם הפרסום. הבטחתי לעצמי שאני מתמיד בתחום ולא זז לא משנה מה קורה בדרך. 

חשוב להזכיר כי מדובר על תקופה בה עדיין לא היו טלפונים חכמים, עדיין לא היה פייסבוק (ורשתות חברתיות אחרות), האינטרנט היה פחות מפותח ממה שהוא היום.

המשך הסיפור

ואז נחשפתי למודל שיווק השותפים

במשך 3 שנים בערך השקעתי על בסיס יומי שעות של לימוד, המון ניסוי וטעיה בתוך עולם הדיגיטל במטרה ללמוד כיצד למכור באינטרנט. ככל שהשקעתי יותר זמן בלחקור את הנושא הבנתי כמה בנקודת פתיחה ראיתי את את "קצה הקרחון".

התחלתי את המסע עם קניית ספרון דיגיטלי שעסק בפרסום בגוגל (באמצעות קמפיינים פרסומיים), אבל בשביל זה היה צורך לדעת כיצד לבנות עמוד נחיתה (שדורש הכרות עם דומיין, שרת, מערכת לבניית אתרים ועוד), שהבנתי שאני לא רוצה לשלם תמיד על כל קליק בגוגל למדתי קידום אורגני, ואז שיווק באמצעות יוטיוב וכן הלאה…

כך התחלתי לצבור הבנה תוך כדי שאני מיישם "בשטח" את הדברים שאני לומד (כל הזמן קניתי קורסים באנגלית ממומחים בתחום).

התחלתי להרוויח כשותף!

ממש בתקופה הזו הגיעה גם לארץ מודל השותפים והתחום התחיל להתפתח. הרגיש לי נכון להתחיל עם קהל ישראלי (ברמת השפה בעיקר) והתחלתי לבצע מחקר במטרה לאתר את הנישה הראשונה בה אתחיל לשווק.

האתר הראשון שלי עסק בתחום ביטוח רכב והציע מידע ומאמרים בנושא ביטוח. המוצרים שלי היו מספר חברות ביטוח להן היה ניתן להשאיר ליד (שליחת פרטים בטופס) ובכל פעם שמישהו השאיר פניה הייתי מקבל תשלום. 

אני עדיין זוכר באופן ,מפתיע שקידמתי את הביטוי "השוואת ביטוח רכב" שחשף את האתר במקום סופר רלוונטי. ובאופן מתפיע, זה אשכרה עבד. אנשים לחצו בגוגל, נכנסו לאתר וחלקם השאירו פרטים בקבלת הצעת מחיר מחברות הביטוח… 

קידמתי כל מיני דברים נוספים כמו חברה שעוסקת בעבודה בארצות הברית, המכון לידידות אמריקה (לימודי ספרדית) ונישות נוספות שחלקן עבדו יותר וחלקן פחות… 

אני יכול לשתף שבהחלט היה מרגש לקבל את הצ'ק הראשון שלי (לא זוכר את גובה הצ'ק, מאות שקלים). לאחר מכן הגיעו תשלומים נוספים. הרווחתי צ'קים של מאות שקלים ממקורות שונים שקידמתי ובחודשים טובים גם אלפי שקלים.  

אבל לצערי,

לא באמת היה לי "ארגז כלים" מתאים ברמת ידע, ניסיון, ותקציב בכדי לחוות הצלחה משמעותית.

באחד הימים פנה אלי מכר שלי (שידע שאני לומד את התחום) ושאל אם אני רוצה לעזור לו בקידום העסק שלו (שאגב, עד היום לקוח שלי) ויצא שהמסלול שלי קיבל תפנית כשהבנתי שאני מבין מה אני עושה והתחלתי לעזור לבעלי עסקים לקדם את עצמם בדיגיטל.

במשך יותר מעשור סיפקתי שירותי שיווק דיגיטלי למאות עסקים בתחומים שונים. בניתי מאות אתרים, בניתי אין ספור קמפיינים פרסומיים בפייסבוק וגוגל, קידמתי אתרים לדפים ראשונים במנועי החיפוש (ובגוגל כמובן),  הכנתי פוסטים, מה לא?!  

החזון שלי התחדד, הבנתי שאני רוצה "עסק אחר"!  

ב-3 שנים האחרונות התחלתי לפתח נכסים דיגיטליים בארץ עם מודלים עסקיים שונים. אני שותף בחנות אינטרנטית פעילה ופעיל להשבחה של נכסים דיגיטליים בתחומים שונים. 

החלטתי שאני מפתח נכסים דיגיטליים לקהל העולמי (תוך דגש על ארה"ב) תוך מיקוד בנכסים עם מודל עסקי 100% שיורי. אני מאמין שהניסיון שצברתי במסע האישי שלי נתן לי את כל הכלים לייצר הצלחה (כמו שעשיתי עם אין ספור לקוחות שלי). אני מגיע עם "ארגז כלים" קצת יותר גדול וגישה שמתייחסת לכל הדבר הזה כעסק לכל דבר… 

שמתי לעצמי מטרה להשביח 15 נכסים מניבים עד סוף שנת 2024. בכדי לצבור ניסיון רוחבי חשוב לי לפתח נכסים בתחומים שונים, עם מידות שונות של תחרות. אסטרטגיה זו תאפשר לי ללמוד בצורה מהירה יותר מה עובד יותר ומה פחות ועל ידי כך להפיק מסקנות שקולות שנוכל ליישם על כל הנכסים.  

הבנתי שבכדי לעמוד ביעד שאפתני כזה אני צריך משאבים של זמן, אנרגיה ותקציב בהתאם! במילים אחרות, הבנתי שאני לא יכול באמצעות המשאבים שלי (בלבד) לפתח 15 נכסים בשנה (כל נכס דורש השקעה של זמן וכסף). 

הבנתי שאני צריך שותפים למסע. 

החלטתי לבנות הצעה שתציע WINWIN ולמצוא שותפים שמחפשים השקעה מעניינת. עם משאבים מתאימים אוכל לבנות צוות קטן ואיכותי שיאפשר לדבר הזה לקרות. 

אני מחפש שותפים שרוצים לקחת חלק בחזון שלי ולהשקיע בנכס דיגיטלי! בעזרת תזרים נכון ובריא אוכל למנף תכנים איכותים ולקנות קישורים מאתרים חזקים ולעמוד ביעד שלי – קידום 10 נכסים והשבחתם לרווח עד סוף 2014. 

אני מחפש שותפים משקיעים! 

שותף לא צריך לעשות כלום מלבד השקעה כספית. התהליך לא דורש זמן בכלל, אני דואג להכול מהכול! אני מחפש אנשים שמחפשים אפיק השקעה שיאפשר להם להרוויח באופן שיורי (ללא השקעה של זמן), כאלו שמבינים שכל עסק דורש השקעה של זמן וכסף ויודעים שבכדי ליהנות מפירות צריך קודם כל להשקיע בהשבחה של הייבול. 

אני עושה הכול עבור המשקיע!

75% למשקיע

הנכס שייך למשקיע ורשום על שמו. על הפעילות שלנו נקבל רק בנקודה שהנכס מייצר רווחים.

25% שותפות

אנחנו נבצע את כל העבודה הכלולה בהקמה והשבחה של נכס דיגיטלי ונקבל 25% מרווחי הנכס.

✱ הנכס שייך למשקיע – הנכס שייך ורשום על שם המשקיע. גם כן החשבונות הרלוונטים הקשורים לקבלת תשלום על רווחים. המשקיע מקבל את התשלום על שמו ודואג להעביר 25% רק בשלב הצלחה. 

✱ תהליך שקוף וגישה מלאה – למשקיע גישה מלאה לאתר ולפעילות הקשורה אליו. יתרה מכך, חלק גדול מהפעילות המתבצעת באופן שוטף שקופה ונגישה גם למשקיע (באמצעות קובץ SHEETS בו ניתן לראות תכנים חדשים שמתעדכנים בנכס + חלק מקישורים נכנסים מאתרים אחרים). 

✱ עלות נמוכה באופן משמעותי – כל העלויות הכרוכות בתהליך ההקמה וההשבחה של הנכס נמוכים ממחירי השוק באופן משמעותי!!!. שותפים שיצליחו לראות את החזון שלי ולהאמין בי בנקודת הזמן הזו (בה אני עדיין לא מציג "קבלות") יזכו להזדמנות לקבל נכס כולל השבחה במחיר הוגן במיוחד! כשאבוא עם קבלות בהמשך, המספרים יהיו שונים! 

✱ חלוקת רווחים – מתבצעת רק בשלב שהנכס מניב רווח ומחושב אחרי הוצאות תחזוקה שוטפות של הנכס (מתייחס לשנה שניה +). לצורך ההמחשה: האתר ייצר רווח חודשי של 1000$, עלויות תחזוקה והשבחה 200$, החלוקה ברווחי הנכס יהיו מסך 800$.

✱ ההצעה מתייחסת למשקיע לא פעיל – במודל שאני מציע משקיע לא עושה כלום ברמת עשיה בפרויקט. במידה ויש נכונות להיות מעורבים גם בעשייה (בעיקר בפיתוח תוכן ותחזוקה של בלוג) ניתן לבנות מודל של שת"פ בהתאמה אישית. 

כמה עולה תהליך כזה?

* לפני מע"מ 

מה קורה אחרי שנה?!

אחרי שנה של השקעה הנכס צריך כבר להניב! בשלב הזה אנחנו דואגים להמשיך ולחזק את הנכס בכדי לשמור על המיקומים שלו + לחזק מיקומים נוספים. אך אנו מורידים מנפח העבודה באופן משמעותי ועוברים למצב של שמירה על הקיים והשבחה שוטפת בקצב מאוזן. 

יש שאלות?

בכל השקעה קיימת מידת סיכון! במודל בו אנו מפתחים אנו עושים חיבור בין מודלים קיימים שכבר עובדים ומכיחים את עצמם בעולם. עם בחירה נכונה של נישה, תהליך קידום אורגני איכותי ושילוב המודלים העסקיים נכונים יגדילו את אחוז ההצלחה. 

מיותר להגיד שיש אתרים ששווים מיליוני דולרים. המודל שלנו הוא נישתי לכן פוטנציאל ההכנסות מנכס יחיד הוא "מוגבל" במקום מסוים.

חשוב לציין כי "נישה" היא דבר יחסי. בשוק בין לאומי פרוסה קטנה מעוגה גדולה יכולה להיות פוטנציאלית וכלכלית. לצורך ההשוואה: ביטוי כמו "חלקי חילוף לרכב" שנחשב לביטוי הכי חזק בנישה בעל חיפושים חודשיים של 5,400 אנשים כל חודש. מנגד, בארצות הברית ביטוי כמו "חותך פיצה" (באנגלית כמובן) מחפשים כמעט 20,000 מחפשים בחודש. שוב, נישה זה דבר יחסי…

תשובה מפורטת יותר כבר מצויה בתוכן עמוד זה. אך אם בכל זאת נענה בצורה קצרה וממוקדת לשאלה זו. ההשקיעה מחולקת לשניים:

  1. מחקר שוק + בניית תכנית + בניית הנכס (כולל תוכן) 
  2. קידום הנכס – העשרת הנכס בתכנים באופן שוטף / חיזוק הנכס בקישורים מאתרים אחרים. 

נתון זה משתנה בהתאם לנישה, למידת התחרות ופוטנציאל החשיפה. אני מעריך שתוך חצי שנה של תהליך קידום הנכס מתחיל לקבל תנועה של גולשים וככל שהדירוגים (של הנכס בגוגל) עולים כך כמות התנועה והרווח. ישנם נישות שצריך להתאזר יותר בסבלנות אך פונציאל החשיפה גדול יותר, מנגד נישות קטנות וממוקדות יותר בהן התוצאות יכולות להגיע יותר מהר. 

תהליך הקידום הינו שנה במטרה לאפשר לנו זמן מתאים לתת לתהליך לייצר תוצאות. מדובר בתהליך אורגני שחלק בלתי נפרד ממנו זה תהליך הבשלה. 

המודל שלי בנוי על הרעיון שמשקיע לא צריך לעשות כלום בכל מה שקשור לבניה והשבחת הנכס. 

אך אין זה סותר את העובדה שהתהליך כן חשוף עבור המשקיע באופן די מלא. ניתן לעקוב אחר התקדמות של השבחת הנכס, מערך קישורים שנבנה ומיקומים שלו בגוגל (המידע מוצג בקובץ SHEETS שמעודכן אונליין תמיד). 

הנכס שייך למשקיע. כתובת הדומיין נרשמת עליו כבעלים וכן כל החשבונות הקשורים להכנסות האתר. הרווחים מגיעים ישירות אל המשקיע והוא מפריד 25% (ולא להפך). 

נכון לציין כי לכל הצדדים יש שקיפות מלאה וגישה לחשבונות אלו בהן ניתן לראות באופן מדוד ומדויק מתי, כמה והאם הנכס הניב. 

התשובה היא לא. תהליך ההשקעה מתחלק לשנים:

1. שלב המחקר + בניית תכנית + בניית הנכס – לוקח עד חודשיים – גובה ההשקעה – 2000$ בהתחלה. 

2. שלב ההשבחה / קידום – השקעה חודשית בסך 500$ למשך 12 חודשים (6000$ נוספים בסך הכול). 

אצרף (שוב) דוגמה של נכס בתחום של אילוף כלבים. נכס זה נמצא בתהליך השבחה והוא כולל מוצרים מאמאזון, מדריך דיגיטלי במודל שותפים ובהמשך יכלול גם פרסומות של גוגל אדסנס. 

הצלחתי לעניין?!

לי באופן אישית לקח 15 שנה באמת להבין את ההזדמנות העסקית שהצלחתי לראות בתחילת הדרך. ככה שאם זה לא הטיימינג שלכם, זה באמת בסדר גמור. אולי נדבר בהמשך שיהיה לי להראות קבלות מחודשות (כבר קיבלתי צ'קים בעבר במודל שותפים). 

אשמח לשבת על קפה ולספר לכם יותר. 

דילוג לתוכן